A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Kedvenc helyek: Írott-kő

2018.02.09 16:30

Nina érkezésével egy új életmódot is hozott az életünkbe, neki köszönhetjük (azt is), hogy természetjárók lettünk.

Az első hosszabb közös túránk az Országos Kéktúra első szakaszának első része volt, a Velem - Írott-kő - Kőszeg távolság. Nagyon be voltunk sózva és nagyon vártuk, hogy nekilássunk az erdőjárásnak. A Kéktúráról és az előkészületekről itt írtunk korábban.

Távolsági busszal érkeztünk Velembe, egy csodálatos kis vas megyei községbe és már a buszon nagyon jó hangulatban voltunk, csupa kedves emberrel találkoztunk. Beszélgettünk a helyiekkel, többen megdícsérték Ninát, hogy milyen szépen buszozik, aminek mi külön örültünk, mert attól kicsit tartottunk, hogy hogy fogja bírni.

Több hátizsákos egyetemistát is láttunk, le voltunk nyűgözve, hogy ennyi idősen milyen fantasztikus a hobbijuk, bezzeg mi annak idején csak a füstös kocsmákban ültünk…na de ez nem ide tartozik.:)

Tudtuk, hogy Velemből vezet egy erdei út Írott-kőhöz, ami a tervezett túránk kiindulópontja. Leszálltunk a buszról és már ott is volt a piros jelzés, hogy merre kell mennünk (mint utóbb kiderült, ez volt a rövidebb, de meredekebb útvonal).

Az erdő annyira csodaszép volt, hogy többször megálltunk és hosszan gyönyörködtünk a látványban. Nina hihetetlen, hogy mennyire élvezte a közös sétát, vigyorgott és közben mindent megszagolt.

Kezdtük észlelni, hogy egyre nehezebb az út felfelé. Igazából körül-belül 5-6 km-t mentünk az Írott-kői kilátóig, de azt hittük megfulladunk, mire felértünk és akkor még csak a kiindulópontunkig jutottunk el. Az első pecsétünknek annyira örültünk, mintha a Himaláját másztuk volna meg, nagyon büszkék voltunk magunkra 882 m magasan.

Kiderült az is, hogy Nina nem fél a magasságtól, gond nélkül feljött a kilátóba, vitte előre a lelkesedése.

Írott-kőtől már nagyon kellemesnek éltük meg az utat, követtük a kék jelzést. Jártunk a Stájer-házaknál, az Óház-tetőnél, szippantottuk magunkba a friss levegőt, élveztük az erdő hangjait, ittunk a Hét(vezér) forrás vizéből, kicsit pihentünk a Kálvária-hegyen, besétáltunk Kőszeg városába, majd buszra szálltunk.

Elfáradtunk, de nagyon feltöltődtünk, Nina nem megszokott módon kisangyalként viselkedett végig, tökéletes első túraélményben volt részünk. Szombathelyen volt a szállásunk, másnap Kőszegről folytattuk az utunkat.

A Velem - Írottkő - Kőszeg szakaszt ajánljuk akár kezdőknek is (összesen talán 19km), ha mi túléltük, akkor bárki.:)