A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Tömegközlekedés kutyával

2017.10.25 11:00

Saját tapasztalatainkat osztjuk meg veletek arról, hogy milyen hibákat követtünk el, milyen megoldásokat találtunk és milyen betartandó szabályokkal találkoztunk a tömegközlekedési eszközökön.

Nina még kisebb volt, amikor felrángattam a tömött 5-ös buszra és csak amikor már fent voltunk észleltem, hogy szegény teljes pánikban van, megzavarta a sok ember, a csengő és a záródó ajtók hangja. Nem volt helyem leguggolni hozzá és megnyugtatni, úgyhogy pár megálló után azt láttam legjobb megoldásnak, ha leszállunk és hazagyalogolunk. Ezután megpróbáltam vele újra felszállni egy buszra, de a korábbi emlék élénken élt benne. Rá kellett jönnöm, hogy mostantól vagy mindenhova gyalog járunk (ami egyébként nyáron nagyon kellemes) vagy fokozatosan kell hozzászoktatni Ninát a buszozáshoz. Hétvégenként villamoson, fogaskerekűn, minél üresebb járatokon gyakoroltunk. Vittem jutalomfalatot és megállónként megdícsértem, jutalmaztam és ma már egész jók vagyunk.:)

Általában rövid pórázon fogom, egyrészt hogy ne szagoljon bele a piacról csirkét cipelő nénik szatyrába, másrészt így jobban együtt mozgunk és tudok figyelni arra is, hogy ő mitől ijedhet meg esetleg. Ha rajta múlna, pont középre helyezkedne, hogy mindent lásson és útban legyen, de igyekszem a lábamhoz ültetni, fektetni. Igazából neki is biztonságosabb érzés és az emberek sem botlanak meg benne. Gyakran dícsérem és simogatom, így próbálom nyugalmi állapotban tartani.

A szájkosarat most is utálja, de már tűri, tömött buszra nem szállnék fel vele, leszállásnál még mindig úgy lő ki, mint egy ágyúgolyó, de sokat hévezünk a Hajógyári-szigetre, fogaskerekűzünk a Svábhegyre, villamosozunk Hűvösvölgy felé, buszozunk erre-arra a túráink során, szóval kezdünk belejönni és időközben a BKK kutyákra vonatkozó szabályait is megtanultuk.

BKK SZABÁLYOK:

A kutyáknak a bkv járatain minden esetben külön jegy kell, teljes árú jegy, nincs kedvezmény, kivéve, ha budapesti havi kutyabérletet veszünk, az 5250 forint. Távolsági buszon és vonaton olcsóbb a kutyajegy, mint az emberjegy.

Szájkosár és póráz kötelező, az ülésekre az ebek nem mászhatnak fel és mindig nálunk kell legyen az oltási könyv. A szájkosárnál több dologra is kell figyelnünk, az egyik, hogy ha a kutyánk hajlamos rá, a szájkosár tényleg védjen attól, hogy bárkit megkapjon, megharapjon, a másik viszont az, hogy nagy melegben ne akadályozza őt a lihegésben, hőleadásban.

Egy utas csak egy kutyát szállíthat. Elvileg egy járművön lehet fent több kutya is, csak perononként van a szigorítás, egy kutya/peron a limit. Ez az átlag buszokon maximum két kutyát jelenthet, mert az első ajtónál nincs igazán megfelelő hely.

A segítő kutyák ingyen utazhatnak és nekik a szájkosár sem kötelező. Ingyen utazhat továbbá az a kutyus, akit zárt szállító eszközben hoznak.

Vonaton is érvényesek a fenti szabályok, kiegészülve azzal, hogy a saját lábukon közlekedő ebek csak személyvonaton, másodosztályú kocsikban utazhatnak, és a kabinokba csak 20kg alattiak mehetnek be, ők is csak akkor, ha ebbe a többi utas is beleegyezett. Kézipoggyász méretű szállító eszközben utazó kiskutyákat az IC-re is fel lehet már vinni.

Mozgólépcsőn fel kell emeljük a kutyákat. Ha kedvencünk nagyobb termetű és nem bírjuk el, szólhatunk az ott dolgozóknak és használhatjuk az épp aktuálisan üzemen kívül lévő lépcsőt.

Minden esetben mi gazdik vagyunk a felelősek azért, hogy a kutyánk semmi gondot, bonyodalmat ne okozzon és biztonságban utazzon.