A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Országos Kéktúra kutyával - előkészületek

2017.11.07 12:21

Amikor Nina hozzánk költözött, teljes életmódváltáson mentünk át. Ilyen ez a kutyás lét, rengeteg mindent tanultunk és tanulunk egymástól folyamatosan. Az egyik, amiért nem lehetünk soha elég hálásak a mi kis kutyánknak, hogy kivitt minket a városból és felfedezhettük újra a természet erejét.

Eleinte kisebb kirándulásokra mentünk, majd szép lassan természetjárókká vagyis inkább függőkké váltunk. A Kéktúráról egy kedves taxisofőr mesélt nekünk hihetetlen lelkesedéssel, elhatároztuk, hogy mi is belevágunk.

Az Országos Kéktúra egy olyan egybefüggő túraútvonal, ami Magyarország északi részén halad végig lélegzetelállító tájakon. Összesen 1100 km, Írottkőtől Hollóházáig tart. A térképboltban lehet venni kéktúra füzeteket, amikben a teljes hossz 27 szakaszra és sok-sok pecsételőpontra van felosztva, így tudjuk követni a teljesítményünket.

Mi is beszereztük a pecsételőfüzeteket, térképet, zseblámpát, sőt még tájolót is és elkezdtük tervezni az első utunkat. Most, pár szakasz teljesítése után mondhatjuk, hogy a kéktúrázás a kedvenc hobbink, elképesztően gyönyörű helyek vannak az országban és pecséteket gyűjteni izgalmasabb, mint annak idején a lutra album volt! Eddigi tapasztalatainkat, tippjeinket, élményeinket szeretnénk megosztani veletek és várjuk a tieiteket is! :)

Túratervezés

Eleinte nehezen tudtuk belőni, hogy mennyit bírunk, de nekünk az jött be, hogy inkább kisebb túrákkal kezdtünk, kevesebb kilométert vállaltunk, hogy megmaradjon a lelkesedés. Azt mondják, hogy egy átlag túrázó egy óra alatt 4km-t tesz meg, mi is ezzel szoktunk számolni, amikor megtervezzük a napunkat. Persze figyelni kell azt is, hogy milyen emelkedőkkel van nehezítve az útvonalunk, mert az bizony lassít.:)
Hasznos link: http://www.kektura.hu/szakaszok
Amit még megnézünk, az a célerdő weboldala, ellenőrizzük, hogy nincs-e valamilyen lezárás, nincs-e épp vakcinázás vagy vadhajtás.
Hasznos link: http://erdo-mezo.hu/allami-erdeszetek/

Szállástervezés

Fontos, hogy olyan helyet keressünk, ahonnan könnyen elérhetőek a túraútvonalaink és szívesen látják a kedvenceinket is. Szerencsére egyre több a kutyás szállás, aminek nagyon örülünk. Utazásoknál mindig egyeztetünk a vendéglátóinkkal, hogy mi náluk a házirend, mire figyeljünk, mik a szabályok kutyával.
Hasznos link: http://szallas.kutyabarat.hu/

Utazás

A szállásra autóval érkezünk általában. Nina a hátsó ülésen utazik, a hámjához csatolható biztonsági övvel van bekötve. Amint megérkezünk, helyi járatokkal közlekedünk, ezeken külön jegyet kell váltsunk a kutyánknak és a szájkosár is kötelező.

Úgy tervezünk, hogy a szállásunkról busszal elmegyünk a túránk kiindulópontjáig és onnan gyalog megcsináljuk a tervezett szakaszt. Mindig hagyunk magunknak lehetőséget az újratervezésre, így figyelünk, hogy melyik települések azok az útvonalunkon, ahol megállnak a helyi járatok. Mindig az aznapi menetrendeket nézzük, jártunk már pórul, mert megfeledkeztünk arról, hogy munkaszüneti napon érkeztünk.
Hasznos link: https://menetrendek.hu/

Pakolás

Inkább kirándulók, kezdő túrázók vagyunk, nem túlélő mesterek, ezért igyekszünk mindenre felkészülni. Összeszedtük, hogy miket viszünk magunkkal.

Nina csomagja:
oltási könyv - ha ne adja ég, bármi történne, fontos, hogy nálunk legyen
kulacs - hogy tudjunk vizet vinni és legyen mibe tölteni menet közben is
kutyakaja – az utazás idejére elegendő eledel + egy kicsit több, hisz ilyenkor jóval többet mozgunk, mint egy átlagos napon
jutalomfalat – új helyzetekben motiváló eszköz lehet
kullancs elleni csepp – kullancs nyakörvvel együtt használtuk, mert sűrű erdőkbe igyekeztünk
alap EÜ csomag  - csak hogy nyugodtak legyünk (fertőtlenítő szer, kullancskiszedő kanál, sebkötöző…)
láthatósági mellény – ha esetleg ránk sötétedne
szájkosár – a buszokon kötelező
pótnyakörv/hám – majd elmeséljük milyen helyzetekben volt már erre szükség :)
játék – Nina még sok-sok km megtétele után is képes labdázni
utazóágy – van egy nagyon praktikus kutya utazóágyunk. Eleinte törölközőt vittünk, de az elkényeztetett kis kanapékutyánk nagyon meg volt sétődve, hogy azon kell aludnia, így szereztünk egy ágyat :)
Hasznos link: https://www.onlinekutyabolt.hu/felszerelesek

A mi csomagunk:
kényelmes cipők – A túracipőnk mindig legalább egy számmal legyen nagyobb, mint a lábunk! Túrázás közben a láb előrecsúszik, bedagad, a kényelmetlen cípő hatalmas kín, sajnos saját tapasztalatból mondjuk.
megfelelő ruházat – öltözzünk rétegesen, túrázás közben elég gyorsan változhat, hogy fázunk, melegünk van, esik az eső, süt a nap, fúj a szél…:)
kulacs – a víz a legfontosabb nekünk is
ennivaló – a túra hosszához képest elegendő ennivalót vigyünk. Mi szendvicsekkel, gyümölccsel, csokival és szőlőcukorral szoktunk készülni. Arra is figyeljünk, hogy ne akkor együnk, amikor már éhesek vagyunk, hanem amikor még éhség nélkül, de felmerül az evés gondolata.:)
alap EÜ csomag – fertőtlenítő szer, sebkötöző, kullancs elleni szer, kálcium, ha valami megcsípne, magnézium, görcsoldásra és valami fájdalomcsillapító
térkép és tájoló – bár a túrajelzéseket követjük, azért időnként nagyon hasznos lehet
zseblámpa – volt már, hogy nagyon jól jött, amikor váratlanul rank sötétedett
bicska – eddig csak kajáláshoz használtuk :)
mobiltelefon – megnyugtató, ha van nálunk telefon, ha bármi történne és ezek a készülékek már szuper képeket is készítenek, kettő az egyben
és természetesen a kéktúra füzetek – ajánlott tintapárnát is vinni magunkkal, mert nem minden pecsételőponton van