A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Balaton-felvidék, szeretünk!

2018.06.12 12:10

Tapolca - Szent György-hegy - Szigliget - Badacsonytördemic, az Országos Kéktúra 5. szakasza, kb 17 km.

Badacsonytördemicen kerestünk szállást, hogy megcsináljuk az Országos Kéktúra Tapolca-Badacsonytördemic szakaszát. Előkészültünk (van kis listánk, hogy miket viszünk ilyenkor), a terv az volt, hogy kora reggel elvonatozunk Tapolcára, onnan pedig elsétálunk a kijelölt túraútvonalon Badacsonytördemicre.

Csodás kis település Badacsonytördemic, egyből szerelembe estünk. A Berkes Vendégházban szálltunk meg, ahol Ninának kutya díjat nem kellett külön fizetnünk. A vendéglátók szintén kutyatulajdonosok, egy szupercuki labradorjuk van. A finom reggeli után elindultunk a túránkra.

Badacsonytördemic vonatállomására megérkezni olyan, mint egy időutazás.

A vonaton Nina nagyon jól viselkedett, egész jól bírta a szájkosarat is, a vonaton utazás szabályairól itt írtunk korábban. Megérkeztünk Tapolcára, ahol a Lokomotív kocsmában megszereztük az első pecsétünket és gyalogolni kezdtünk. Túrázáshoz is futópórázt használunk, egyszerűen sokkal kényelmesebb, hogy mindkét kezünk szabad. Tapolcán már jártunk korábban, de most is csak ámultunk, hogy milyen szép a Malom-tó környéke. Követtük a kék jelzést, elhagyva a várost elkezdtünk felfelé sétálni, végig gyönyörű kilátással a környékre. A kedvenc részünk egy titkos keskeny erdei út volt, ami a Szent György-hegyi kulcsosházhoz vezetett. Itt sok megpihenő túrázóval találkoztunk, Nina kapott is tőlük egy-egy lepattanó falatot.:)

Indultunk tovább felfelé a bazaltorgonákhoz. Az egyik sziklaalakzatra ki is ültünk, de csak felváltva, hogy magunkba szippantsuk a csodálatos látványt. Ninát nem engedtük ide ki, bár sokkal ügyesebben egyensúlyozik, mi mi, de valahogy úgy láttuk, hogy négy lábnak kevés a hely.

A hegy tetején megpihentünk, majd szépen elkezdtünk csorogni lefelé. Túránk legmeglepőbb pontja, amikor az oroszlános kútnál egyszercsak a semmiből előbukkant egy Gyűrűk Ura szereplő, megitatta a lovát, majd eltűnt. És találtunk egy színpadot is.:)

A Szigligetig vezető úton számos borászatot lehet találni, ahova be lehet térni egy-egy deci finom szőlőlére.:) A Szigligeti Vár nagyon szép, az alatta lévő Várkávézóban pedig isteni a fagyi. A kókusz hmm! Badacsonytördemicre megérkezve megállapítottuk, hogy imádjuk Magyarországnak ezt a szegletét (is), gyertek kirándulni a Balaton-felvidékre!