A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Nyaralás kutyával

2018.05.24 15:02

Közeledik a nyári szabadságok ideje. Talán ez az az időszak az évben, amikor a legtöbben elgondolkodnak azon, hogy kutyával vagy nélküle utazzanak-e pihenni. Természetesen mindkét variációnak megvannak az előnyei és a hátrányai is.

Ha úgy döntünk, hogy kedvencünkkel együtt megyünk nyaralni akár belföldre, akár külföldre, akkor sok szempontot kell szem előtt tartanunk, amikor desztinációt és szállást választunk, hogy később ne érjen minket meglepetés.

Először is nagyon fontos, hogy tisztában legyünk azzal kutyusunk alkalmas-e arra, hogy elvigyük magunkkal (kijön-e más emberekkel, kutyákkal; tud-e viselkedni tömegben; szót fogad-e; stb), akár egy hosszabb autós útra. Az autós utazással kapcsolatos dolgokról bővebben itt olvashattok.
Ha úgy döntöttünk, hogy ebünk velünk tart a nyaralásra, akkor mindenképp olyan célpontot keressünk, ahol szívesen látják négylábú társainkat is. Ma már a neten könnyedén utána járhatunk, hol vannak kutyás strandok, kutyaparkok, vagy olyan zöld terület, ahol sétálhatunk vele. Szálláshelyet is olyat válasszunk, ahol megengedett a házi kedvenc és jelezzük mindenképp külön ebünk méretét is a tulajdonosnak, nehogy ebből később probléma legyen.

És hogy mik azoka dolgok amiket semmiképpen se felejtsünk otthon?

- Ha külföldre megyünk ne feledkezzünk meg arról, hogy kutyusunknak útlevélre van szüksége (ez lesz az oltási könyve is onnantól kezdve). Útlevelet az állatorvosunk tud nekünk kiállítani, és az ára 10 ezer Forint körül mozog. Természetesen az útlevélhez érvényes oltásokra ás féreghajtásra van szükség.

- Ne felejtsük otthon kedvencünk eledelét (inkább vigyünk belőle kicsit többet, minthogy elfogyjon), tányérját, fekhelyét, játékait. Vigyünk magunkkal jó sok kakizacsit is.

- Mindig legyen nálunk nyakörv/hám, póráz  és ha esetleg tömegközlekednünk kell, vagy hajóra szállnánk, akkor szükségünk lehet szájkosárra is. A nyakörvön legyen biléta, arra az esetre, ha kutyánk esetleg elveszne.

- Külföldi nyaralásnál kössünk kedvencünkre is biztosítást (netes alkuszoknál ez plusz egy kattintás és alapvetően minimális napi költsége van), ha esetleg kutyánk orvosi ellátásra szorulna így "úszhatjuk meg" a legolcsóbban.

- A biztonság kedvéért vigyünk magunkkal négylábúaknak való gyógyszereket, fertőtlenítő - és kötszert.

Fontos, hogy azokra az esetekre is legyünk felkészülve, ha kutyánk nem jöhet velünk bizonyos helyekre (pl: szupermarket vagy múzeum). Hiszen a nyári melegben nem hagyhatjuk a kocsiban és a szálláshelyen sem szerencsés (hiszen számára az egy új hely, nem érdemes kockáztatni és egyedül hagyni, nehogy valamit szétszedjen vagy szökni próbáljon).

Akár külföldre, akár belfölre megyünk, mindenképpen tartsuk szem előtt, hogy kutyánkkal nem látnak minket mindenhol szívesen, és figyeljünk arra, hogy kedvencünk ne rontsa el ugatással vagy bármi mással mások pihenését.

Alapvetően nagyon szuper dolog és csodálatos emlék lehet együtt tölteni a szabadságot a tengerparton a kedvencünkkel, de akár könnyen kellemetlenség forrásává válhat, úgyhogy  jól gondoljuk át és tervezzünk előre!