A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Badacsonyi körtúra kutyákkal

2021.02.07 14:43

A körtúra egyébként egyáltalán nem hosszú, attól függően honnan indulunk, és hogy teszünk-e kitérőt a kilátópontokhoz. Mi tavaly szeptember közepén, egy szombati napon kirándultunk itt. Az idő még kifejezetten forró, nyárias volt. A túránk során alig találkoztunk másokkal, így 3 kutyánkkal zavartalanul sétálhattunk végig.

Az útvonalon több rövid, de meredek kaptató, illetve egy hosszabb lépcsősor (Bujdosók lépcsője) is található, de a túra nagy részét fás, árnyékos, erdős részeken tudjuk megtenni. Vízvételi lehetőség csak a Kisfaludy-forrásnál van, mely a túránk kiindulópontjának számító parkolónál található. Mi is innen, a Kisfaludy- háznál lévő parkolótól, indultunk. Ez a nyár időszakban napközben rendkívül zsúfolt (szinte lehetetlen helyet találni) és fizetős is.

A túránkat egy rövid, erdei lépcsőzéssel kezdjük a Rózsakőig, majd hamarosan a hegy tó felöli oldalában futó Rodostói útra fordulunk rá. Itt csodásan felújított kis présházak és gyönyörű balatoni kilátás tárul elénk. Öt-tíz perc séta után elérjük az erdőt és túránk talán legnehezebb részét a Bujdosók lépcsőjét. A lépcsősor viszonylag meredek és hosszú (464 lépcsőfok), de abszolút teljesíthető és ha szükséges, a kiépített pihenőknél meg is állhatunk. A körtúra során több kilátóhelyről is megcsodálhatjuk, a szinte a hegy lábánál hullámzó magyar tengert, Szigligetet vagy a Tapolcai-medence tanúhegyeit. Ilyenek a Tördemici kilátóhely, a Ranolder-kereszt, az Egry József-kilátóhely, a Kisfaludy-kilátó. Egyébként minden érdekesség, látnivaló egyértelműen ki van táblázva, könnyen megtalálható. Menet közben több pados pihenőhely is van, így megállhatunk enni-inni, szusszanni.

Az út vége felé közeledve különleges tájra is eljutunk, bazaltorgonák és kőtenger is övezi ösvényünket, ezek igazán meglepő és különleges látványt nyújtanak. Nekem személy szerint ez lett az egyik kedvenc túraútvonalam. Számomra az egész helynek kivételes és varázslatos hangulata van: a kilátás minden irányban lélegzetelállító és a hegy oldalában húzódó szőlőtőkék, valamint a lábunk alatt elterülő Balaton látványa igazán különlegessé teszi az itt töltött időt.