Hírlevél
    Fogyasztó Barát

Fogyasztó barát információk a kutya webshopról

Fizetési megoldás
    Tanúsítvány
    SSL Certificate
    Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
    Kutyajó ötletek, életmód
    2021.02.07 14:43

Badacsonyi körtúra kutyákkal

Badacsony, a maga 437 m-es magasságával a Balaton-felvidéki tanúhegyek közül a legmagasabb. A hegyen körbefutó túraútvonal minden évszakban szuper kirándulási lehetőséget kínál.

A körtúra egyébként egyáltalán nem hosszú,attól függően honnan indulunnk, és hogy teszünk-e. Mi tavaly szeptember közepén, egy szombati napon kirándultunk itt. Az idő még kifejezetten forró, nyárias volt. Mi a túránk során alig találkoztunk másokkal, így 3 kutyánkkal zavartalanul sétálhattunk végig.

Az útvonalon több rövid, de meredek kaptató, illetve egy hosszabb lépcsősor (Bujdosók lépcsője) istalálható, de a túra nagy részét fás, árnyékos, erdős részeken tudjuk megtenni. Vízvételi lehetőség csak a Kisfaludy-forrásnál van, mely a túránk kiindulópontjának számító parkolónál található. Mi is innen, a Kisfaludy- háznál lévő, parkolótól indultunk. Ez nyáron napközben rendkívül zsúfolt (szinte lehetetlen helyet találni) és fizetős is.

A túránkat egy rövid, erdei lépcsőzéssel kezdjük a Rózsakőig, majd hamarosn a hegy tó felöli oldalában futó Rodostói útra fordulunk rá. Itt csodásan felújított kis présházak és gyönyörű balatoni kilátás nyílik elénk. Öt-tíz perc séta után elérjük az erdőt és túránk talán legnehezebb részét a Bujdosók lépcsőjét. A lépcsősor viszonylag meredek és hosszú (464 lépcsőfok), de abszolút teljesíthető és ha szükséges, a kiépített pihenőknél meg is állhatunk. A körtúra során több kilátóhelyről is megcsodálhatjuk, a szinte a hegy lábánál hullámzó magyar tengert, Szigligetet vagy a Tapolcai-medence tanúhegyeit. Ilyenek a Tördemici kilátóhely, a Ranolder-kereszt, az Egry József-kilátóhely, a Kisfaludy-kilátó. Egyébként minden érdekesség, látnivaló egyértelműen ki van táblázva, minden könnyen megtalálható. Menet közben több pados pihenőhely is van, így megállhatunk enni-inni.

Az út vége felé közeledve különleges tájra is lejutunk, bazaltorgonák és kőtenger is övezi ösvényünket, ezek igazán meglepő és különleges látványt nyújtanak. Nekem személy szerint ez lett az egyik kedvenc túraútvonalam. Számomra az egész helynek kivételes hangulata van: a kilátás minden irányban lélegzetelállító és a hegy oldalában húzódó szőlőtőkék, valamint a lábunk alatt elterülő Balaton látványa igazán különlegessé teszi az itt töltött időt.