A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Hosszúhétvége a Mátrában

2018.01.06 18:21

Mivel rég volt közösen kirándulni a csapat és Petinek szülinapja is van, úgy döntöttünk, hogy egy mátrai hosszúhétvégével indítjuk az évet és ott ünnepelünk.

Sirokon foglaltunk szállást, korábban jártunk már itt, amikor a Tappancslistát forgattuk.

Tappancslista Mátra videó

Rengeteg kirándulási lehetőség van a közelben, rövidebbek, hosszabbak, könnyebbek, nehezebbek. Bármerre megyünk, egészen biztosan csodaszép helyekre lyukadunk, a túrák hosszát és nehézségi fokát viszont érdemes előre csekkolni.

Mi most első nap felmentünk a Siroki Várhoz és az Országos Kéktúra jelzését követve kirándultunk egy picit, tettünk egy kört. A vár közelében található két 6-8 méteres szikla, amiktől fantasztikus a kilátás. A két sziklát Barát és Apáca sziklának nevezték el a formájuk alapján. Több legenda is kapcsolódik hozzájuk, az egyik, hogy a két szikla úgy keletkezett, hogy egy barát és egy apáca egymásba szerettek, de mivel szerelmük tiltott volt, bűnük és bánatuk miatt kővé váltak.

A Siroki Vár is nagyon tetszik nekünk. Egyrészt kutyabarát, másrészt ez a Mátra legnagyobb várromja és a pazar kilátás mellett még az is izgalmas, hogy a várfalak között a hegy gyomrában komoly barlangrendszerek vannak kialakítva, azok között is bóklászhatunk, megismerve a hely történelmét.

A vár előtt pedig van egy nagy tisztás, ahol kicsit meg lehet pihenni, uzsonnázni, mi itt labdáztunk még egy jót a kutyákkal.

Második nap elmentünk nagy kedvencünkhöz, az Ilona-völgyi vízeséshez. Az Ilona-völgy egyszerűen gyönyörű. Parádtól nem messze található a bejárata, egy nagy székelykapu, onnan kb.6,5 km-es útvonal vezet a vízesésig. Egy darabig aszfaltutas ösvényen gyalogolhatunk, majd jön az erdei út és aztán a végére lesz igazán kalandos, amikor többször is át kell kelnünk a patakon. A vízesés 10 méter magasból zúdul, az ország legnagyobb szintkülönbségű természetes zuhataga.

Harmadik napon felmentünk a Kékestetőre és a Galyatetőn lévő kilátóhoz is, hogy lássunk egy kis havat és megcsodáljuk onnan is a kilátást.

A kilátóba felvezető lépcső alapvetően nem tetszik a kutyáknak, de Nina nem szeret kimaradni semmiből, így úgy döntött felmerészkedik velünk és utána nagyon büszkén ült fent és nézelődött.

Szóval összegezve, szuper kis hétvégénk volt, imádjuk a Mátrát, ajánljuk mindenkinek, menjetek, kiránduljatok, mi is visszatérünk majd!