A KUTYÁK KEDVENCEI!

Horvátországban kutyával

Marcsi
2021.11.21 17:21

2021. augusztus végén Körtével 11 napot töltöttünk a horvátországi Ciovo szigeten.

Hosszas mérlegeléls után végül csak Körtével mentünk, mivel szerettünk volna pihenni is (amit 3 kutya mellett már nem biztos, hogy tudtunk volna), illetve a szálláskeresés is klasszisokkal egyszerűbb volt így. A kutyamentes nyaralás pedig nem volt opció, mivel alapvetően mindenhova szeretjük őket vinni, ahova csak lehet, és minden élmény jobb, ha van velünk kutya.
Mogyi és Füge mindeközben itthon voltak, sokat sétáltak (köszi Petra és Gergely), jókat ettek és élvezték a család kényeztetését.

h1

A szálláskeresést egyébként viszonylag sokáig halogattuk, mivel a vírushelyzet miatt nem voltunk benne biztosak, hogy mikor, illetve hogy megyünk-e egyáltalán. Így a választék nem volt már hatalmas, de így is viszonylag könnyen megtaláltuk a megfelelőt. Airbnb-ről választottunk, természetesen a kutyabarát apartmanok közül. Foglalás előtt külön rákérdeztünk, nem jelent-e gondot egy magyar vizsla, illetve, hogy van-e a közelben kutyás strand. Szerintem a külön kérdés azért fontos, mert sajnos futottunk már bele - belfödön egyébként-  olyan magát kutyabarátnak hirdető szállásba, ahol a végén (1 nappal az indulás előtt) derült ki, hogy ugyan előre sehol sem írták le, de nem fogadnak akármilyen méretű kutyával és a nagy kutya maximum a kertben lehet. Itt szerencsére szó sem volt ilyenről, biztosítottak róla, hogy szívesen látnak minket a nagyobb testű kutyánkkal is, és hogy bárhol fürödhetünk majd vele, ahol azt külön nem tiltják.

Érdről Ciovo 708 km-re van, ami megállók nélkül kb 7 óra. Szerencsétlenségünkre, oda-vissza viszonylag sokat ültünk dugókban (pedig egyáltalán nem csúcsidőben, vagy frekeventált napokon utaztunk), így végül több mint 8,5 órát töltöttünk az autóban, amit Körte meglepően jól viselt, végig aludt. A kis sziget közvetlenül Trogirnál helyezkedik el,és kb. 35 percre van Splittől. Mi Okrug Gornji-ban laktunk, az apartmanunk 3 percre volt a sziklás parttól.

A 11 nap alatt többször ültünk autóba és kerestünk eldugottab strandokat (bár tömeg szerencsére sehol sem volt), gyönyörű helyeket találtunk. A víz mindenhol kristálytiszta, az idő pusztítóan meleg volt.
A strandolások során egyébként összesen egyszer szólt egy idősebb nő (aki egyébként egész messze ült tőlünk és hát fürdeni sem ugyanazon részen fürödtünk, de azért őt zavarta Körte jelenléte), hogy ő bizony nem akar a kuytával egy tengerben fürdeni, így onnan rögtön odébb is álltunk.

Ottlétünk alatt jártunk kétszer Trogirban, és Splitet is megnéztük. Mindenhol szívesen láttak minket Körivel, sehol sem volt ebből konfliktus.

Kicsi vizslánk egyébként minden várakozásunkat felülmúlta. Hihetetlen jól viselkedett, szót fogadott és kedves volt minden helyzetben, rettenetesen élvezte, hogy nézheti a tengerparton a rákok és halak mozgását. Minden nap végére totál "szétcsapta" magát, annyi új inger és élmény érte, hogy teljesen kidőlt. Távozáskor a szállásadónk külön ki is emelte, hogy mennyire okos és jó kutya, olyan mintha ott sem lett volna velünk, egy hangját sem hallották (pedig ha valami, az van neki, durván nagy hangja... de ezek szerint csak itthon).

Viszont a helyi, vagy ott nyaraló, kutyákkal többször meggyűlt a bajunk, sajnos többen Körire támadtak, aki nem győzött menekülni. Volt, hogy a sziklákról is leesett ijedtében, de szerencsére nem lett baja. A gazdik zöme egyáltalán nem bírt a saját "kis" kedvencével, és ezt elég rossz volt látni, illetve megélni.

De ettől függetlenül szuper napokat töltöttünk itt együtt és nagyon jól éreztük magunkat, szívesen visszamegyünk majd!