A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Kedvenc helyek - Gaja-völgyi Tájcentrum

2018.03.12 17:20

Itt a tavasz... a naptár szerint legalábbis! Nagyon vártuk már, hogy vége legyen a télnek és remélhetőleg egy-két héten belül jó időre valóban búcsút inthetünk a hideg, sötét estéknek és nappaloknak. Ilyenkor nincs is jobb, mint kirándulni egyet az ébredő természetben, élvezve az egyre melegebb napsugarakat.

Egyik nagy kedvencünk, a minden évszakban különleges és gyönyörű: Gaja-völgy.
Itt találjuk a tájcentrumot, mely a Gaja patak mentén, a szurdokvölgyben épült ki. A területet a Kelet Bakonyban, Fehérvárcsurgótól nem messze találjuk.
Két irányból érkezhetünk ide; a már említett Fehérvárcsurgóról, vagy Bodajk felől. Tömegközlekedéssel és kocsival is megközelíthető a terület. Autóval Budapestről Fehérvárgcsurgó felöli bejárathoz érkezünk, míg a busz Bodajkról jön, így ha ezt a lehetőséget választjuk, akkor a Bodajk felöli bejáratból indulhatunk. A tájcentrum mindkét bejáratánál parkoló van, így ott biztonságban hagyhatjuk a négykerekűt.
Rövidebb és hosszabb túrákat is tehetünk a környéken, rengeteg a látnivaló és különleges a szurdok hangulata. Egyébként minden elágazásnál egyértelműen ki van táblázva, mit merre találunk; így amiatt nem kell aggódnunk, hogy eltévedünk, vagy véletlenül rossz irányba megyünk.

A  Fehérvárcsurgó felöli bejárattól indulva kis séta után elérjük a Pisztrángos tavat. A tó körüli hatalmas zöld területen van kijelölt tűzrakóhely, padok, asztalok, játszótér és tavasztől őszig büfé is, mosdóval. Ezt a tavat a horgászok is előszeretettel használják, így itt érdemes jobban figyelni kedvencünkre, nehogy megzavarja a horgászatot.
Ha innen tovább megyünk a patak mentén, eljutunk az Ádám-Éva fához és ha ezután is követjük a vízfolyást, akkor Sobri Jóska barlangjához is. A patakon egyébként több helyen fa híd ível át, így mindkét parton haladhatunk.
Az Ádám-Éva fától a domboldalban kis meredek ösvény (egy ideig korláttal, lépcsővel) visz fel a Vaskereszthez, ahonnan csodálatos kilátás tárul elénk; beláthatjuk a völgyet, sőt még a Fehérvárcsurgói víztározót is megpillanthatjuk a távolban.

Ha a kereszttől visszamegyünk az Ádám-Éva fához, onnan kb. 15-20 perc séta alatt eljuthatunk a Károly-kilátóhoz, ahonnan szintén lélegzetelállító a kilátás. Közben útba ejthetjük az Alba Regia Forrást, ahol a padokon megpihenhetünk.

Hétvégente általában sokan vannak, a legtöbben gyerekekkel, így ha kutyánk nem szófogadó,  vagy szeretnénk elkerülni a "tömeget" (ami azért lényegesen kisebb, mint egy napsütéses  tavaszi szombaton a Normafánál), akkor ha megtehetjük, célszerű olyan időpontot keresni, amikor vélhetően kevesebben látogatják a tájcentrumot.