A KUTYÁK KEDVENCEI!

Kutyajó ötletek, életmód

Kedvenc helyek - Alsó-Jegenye-völgy

2018.04.10 15:24

Most már tényleg itt a tavasz! Nagyon vártuk, hogy vége legyen a télnek és beköszöntsön a jó idő.
Ilyenkor nincs is jobb, mint kirándulni egyet kedvencünkkel az ébredő természetben, élvezve az egyre melegebb napsugarakat.

Az Alsó-Jegenye-völgy Budapest közvetlen közelében, Solymáron található. Kocsival és tömegközlekedéssel is egyszerűen megközelíthető. Tömegközlekedéssel a legkönnyebben Hűvösvölgy felől a 64-164 buszokkal érjük el és a Kökörcsin utcánál érdemes leszállni.
A Hidegkúti út végén lévő Shell kúttól
(ha autóval érkezünk, itt tudunk megállni) indulva -a Paprikás-patak mentén -könnyű sétát tehetünk, egészen a Mátyás-dombon álló Szarkavárig.
A területet akár babakocsival is bejárhatjuk és ha szeretnénk több helyen is megpihenhetünk a séta közben. Az út során végig a patak mentén haladunk, így nagy melegben a kutyáknak ez remek hűsölési lehetőség. A séta során megnézhetjük a Budai-hegység legmagasabb vízesését és a Rózsika forrást is.

Táblával sajnos nem jelölik hol kell letérni a vízeséshez, de ha a bal oldalon megpillantunk egy, a patakhoz levezető falépcsőt, akkor jó helyen vagyunk. Főleg hóolvadáskor és csapadékos idő után  szép a kb. 4-5 méter magasról, egy kicsike tiszta vizű tóba zubogó víz. Ha visszatérünk a turista útra és tovább megyünk hamarosan elérjük a Rózsika forrást is, melynek vizes sajnos nem iható. A forrástól kb 5 perc sétára egy tisztást találunk, aminek a közepén egy hatalmas májusfa áll és több padot is találunk itt.
Ha a várhoz szeretnénk felmenni, akkor innen tovább is a patak mentén kell mennünk és 10 perc alatt el is érjük azt. A várból remek kilátás nyílik a környező hegyekre.

Aki nagyobb túrára vágyik, a vártól tovább mehet a Virágos-nyereg (Hármashatárhegy) felé.
Egész évben érdemes felkeresni a területet, a táj minden évszakban más arcát mutatja.